1. J. H. Flavell. “Theory of Mind Development: Retrospect and Prospect”. Journal of Developmental Psychology, 50, 3, (2004): 274–290.
2. L. Vigotsky. El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. México: Grijalbo, 1988.
3. J. V. Wertsch. Vigotsky y la formación social de la mente. Barcelona: Paidós, 1988.
4. A. Shamir, Z. Mevarech, y C. Gida. “The Assessment Of Meta-Cognition in Different Contexts: Individualized vs. Peer Assisted Learning <http://
www.springerlink.com/content/89t6505x8q2860
3l/?p=23fa9e10de88471a9973e61b5bdcfa09&
;pi=3> ”. Metacognition and Learning, 4, 1, (2009):
47–61.
5. C. Clawson. Misterios matemáticos. Magia y belleza de los números. México: Diana, 1999.
6. D. Newman, P. Griffin, M. Cole. La zona de construcción
del conocimiento. Madrid: Morata, 1991.
7. J. Guerra. “Metacognición: definición y enfoques teóricos que la explican”. Revista Electrónica de Psicología Iztacala, UNAM, 6, 2, junio, 2003: 1–10.
8. D. L. Butler, y P. H. Winne. “Feedback and Self– Regulated Learning: A Theoretical Synthesis”. Review of Educational Research, 65, 3, (1995): 245–281.
9. D. Dunning, K. Johnson, J. Ehrlinger, y J. Kruger. J. “Why People Fail to Recognize Their Own Incompetence”. Current Directions in Psychological Science, 12, 3, (2003): 83–87. |
 |